"Menestyksemme salaisuus on asiakaslähtöisyys ja palvelu. Toki tässä myös hyvillä paikallisilla olosuhteilla on ollut suuri merkitys.”
Jukka Honkanen

P1040412_JPG8
P1040395_JPG11
P1040462_JPG8
P1040448_JPG8

Lasialan moniosaaja: Jukan Lasipalvelu

Jukan Lasipalvelun tarina alkoi vuonna 2005, mutta itse perustaja Jukka Honkasella lasialan kokemusta on jo liki 40-vuotta.

- Aloitin aikoinaan Vuoksenniskalla autotallista. Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy, KEHY, auttoi starttirahan hakemisessa ja muissa paperitöissä. Töitä on riittänyt joka päivä. Joskus oli jopa tilanne se, ettei ehtinyt laskuja kirjoittaa. Silloin osakkaaksi yritykseen mukaan tuli Tiina Kemppinen ja Mika Lambert. Joonasta tuli osakas vuonna 2018 ja toimitusjohtaja vuonna 2021, Jukka tiivistää yrityksen historiaa.

Yrittäjäkolmikon työnjako on selvä: Jukka ja Joona hoitavat lasityöt asentajien kanssa ja Tiina vastaa toimistosta. Mutkaton asiakaspalvelu on kaikkien vastuulla.

Jukan Lasipalvelun kärkituote on autojen tuulilasien vaihto. Nykyaikaset tuulilasit ovat täynnä tekniikkaa, kameroita ja antureita, jotka täytyy kalibroida lasinvaihdon yhteydessä.

- Käymme jatkuvasti koulutuksissa, jotta pysymme mukana kehityksessä. Sähköautot edellyttävät myös omaa osaamistaan. Menetelmien ja välineistön täytyy olla kunnossa, Joona Kuismin painottaa.

Yrittäjien yhteishengen voimaa imatralaisittain

Mitra Imatran Rakennuttajalta vuokratut toimitilat sijaitsevat 6-tien solmukohdassa, Sukkulakadulla, lähellä Imatrankoskea ja Mansikkalaa. Peruskorjattu moderni hallirakennus on jaettu tarkoituksenmukaisesti usealle yritykselle.

- Olemme saaneet muovata toimitilamme juuri tarpeen mukaan. Siitä täytyy kehua Mitraa. Tarvitsemme hyvät hallitilat keskeisellä sijainnilla, joissa on myös toimisto- ja asiakastilat. Täällä toteutuu kaikki. Meillä käy asiakkaita aina Lappeenrantaa myöten, Joona kiittelee.

Samassa rakennuksessa toimivat muun muassa rengasliike, autokorjaamo ja bussivarikko pesuhalleineen. Sukkulakadulla on lisäksi monia muitakin teknisen alan yrityksiä, jotka hyödyntävät toistensa palveluita.

Hyvästä yhteishengestä on apua. Rengasliikkeestä tulee usein lasiliikkeeseen asiakkaita, kun samalla huomataan tuulilasin olevan rikki. Ja päinvastoin. Bussivarikon pesuhallissa mahtuu taas vaihtamaan vaikka tukkirekan tuulilasin.

Laseja ja palvelua

- Tuulilasin rikkoutuminen on monesti harmitusta herättävä tilanne ja eittämättä suurin syy tulla asiakkaaksemme. Toisaalta samalla käynnillä tilanteen ratkettua asiakkaalle voi herätä kipinä terassilasituksesta, Tiina Kemppinen tiivistää iloksi kääntyviä asiakaskohtaamisia.

- Menestyksemme salaisuus on asiakaslähtöisyys ja palvelu. Toki tässä myös hyvillä paikallisilla olosuhteilla on ollut suuri merkitys. Olemme saaneet luotua hyvän maineen vuosien saatossa ja pystymme palvelemaan kaikissa lasialan töissä, Jukka kertaa valloilla ollutta liikeideaa.

P1040440_JPG8

Joona Kuismin
Toimitusjohtaja
Jukan Lasipalvelu Oy

jukanlasipalvelu.com